Voor wie

Voor mensen die chronische klachten ervaren, waarvoor in de reguliere geneeskunde geen adequate therapie voorhanden is, of alleen aan symptoombestrijding (medicijnen) wordt gedaan, is Hatha yoga een uitstekende keus. Er wordt namelijk gewerkt aan het oplossen van de oorzaak van dergelijke klachten. Ook voor diegenen die chronische stress ervaren, is Hathayoga een uitstekende keuze: er wordt veel aandacht besteed aan ontspanning. Een misverstand is te denken dat je voor yoga lenig moet zijn. Iedereen doet een houding binnen de grenzen die het eigen lichaam op dat moment aangeeft. Die grens verschilt van persoon tot persoon en kan ook verschillen van dag tot dag. Het gaat beslist niet om presteren. Yoga is een ontwikkelingspad, een individuele beoefening en geen circusnummer. Uiteraard zal het lichaam soms uitgedaagd worden om in een bepaalde houding te komen. Echter, de weg naar de eindhouding toe is net zo belangrijk als de eindhouding zelf.  Het is een uitdagende weg waar je stap voor stap je lichaam en emoties ervaart. Op die momenten ben je een stapje dichter bij jezelf, een stapje verder op het yogapad.

Door regelmatig aan Hathayoga te doen, wordt het lichaam zowel soepeler als sterker. Yoga is een ontwikkelinspad, geen circusnummer. Mensen die regelmatig aan yoga doen, voelen zich vitaler, staan positiever in het leven en kunnen beter omgaan met spanningen en stress. Voor senioren of mensen die minder vitaal zijn, worden aparte lessen gegeven. Lees hier voor extra informatie.

Eén stap tegelijk, 

Eén ademteug tegelijk, 

Eén woord tegelijk, 

Eén dag tegelijk, 

Wees goed voor jezelf 

Geef jezelf de tijd.